Profil. Tinerii si familistii sunt cei mai interesati de achizitionarea unei case, dar putini obtin creditul necesar.
Cererile inregistrate in ultima perioada in piata imobiliara, precum si manifestarile de specialitate recente, cum sunt targurile imobiliare sau lansarile de proiecte, au contribuit la crearea unei tipologii a potentialului client.
Compania imobiliara EuroMetropola a realizat, recent, un studiu legat de profilul cumparatorului. Care sunt persoanele interesate de acest domeniu, din ce medii provin acestea sau ce le motiveaza pentru a achizitiona, in contextul actual, sunt doar cateva aspecte pe care consultantii le-au avut in vedere in efectuarea analizei de piata.
In functie de varsta clientilor care s-au adresat companiei imobiliare mentionate, procentul cel mai mare apartine persoanelor cu varste cuprinse intre 30 si 40 de ani, si anume 60%. 20 de procente sunt atribuite categoriei de varsta 25-30 de ani, in timp ce doar 15% din potentialii clienti cu varste intre 40 si 50 de ani sunt interesati de achizitionarea unei locuinte. 5% din cereri pentru segmentul rezidential au venit din partea persoanelor de peste 50 de ani.
Indecisi si dificili
Consultantii EuroMetropola au identificat, cu acest prilej, o schimbare a potentialului cumparator, care este mult mai indecis si mai dificil. Vizitatorii care vin la targuri nu sunt interesati sa cumpere chiar din prima zi a evenimentului, dorind o prezentare completa a fiecarui proiect in parte. De asemenea, ei au nevoie de foarte multa informatie ca sa poata compara, astfel incat decizia finala sa fie una selectiva, precizeaza reprezentantii companiei.
Aproximativ 80% din cei care doresc sa achizitioneze sunt familisti, determinati de nevoie. Aceste persoane nu detin o locuinta in proprietate si se orienteaza catre cele deja construite, cu o valoare de pana la