Romania continua sa ramana atractiva pentru investitii in retail, sectorul de fashion fiind considerat ca avand cel mai mare potential de crestere, in randul economiilor emergente, alaturi de Ucraina, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanta AT Kearney.
Luand in calcul toate criteriile studiului, marimea pietei, perspectivele de dezvoltare si predispozitia populatiei de a cheltui, Romania se plaseaza pe locul doi in topul celor mai atractive economii emergente pentru investitii in retailul cu imbracaminte, la care au participat 30 de state.
Printre factorii care atrag investitorii in retailul de fashion, in special in cel de imbracaminte, se numara faptul ca jumatate din populatie locuieste in mediul urban, ca tinerii sunt predispusi sa cheltuiasca sume importante pe brandurile internationale si ca in ultimii ani spatiul centrelor comerciale s-a dublat.
Cu toate acestea, Comisia Nationala de Prognoza (CNP) estimeaza ca anul acesta importurile totale de textile vor scadea cu 25% fata de anul anterior, imbracamintea din import suferind ajustari in jos cu 5%, pana la 820 mil. euro, de la 863 mil. euro in 2008. In ultimul an, multi jucatori internationali, printre care Inditex, Peek & Cloppenburg, Solmar sau Azadea Group au intrat puternic in cele mai bine cotate centre comerciale, unele pentru prima data in Romania, ocupand suprafete extinse.
"Pentru marii retaileri, expansiunea la nivel global isi creste importanta ca si strategie de dezvoltare a afacerilor, deoarece vanzarile pe pietele din care provin sunt pe un trend descendent. In plus, recesiunea economica face ca evaluarea unor retaileri de talie nationala sa fie un element de atractivitate pentru marii jucatori, ceea ce va duce probabil la cresterea numarului de fuziuni si achizitii in acest sector", a comentat Michael Weiss, vicepresedinte al A.T. Kearney.
In ceea c