Mihai Miron, fondatorul grupului de firme Europharm preluat de gigantul britanic GlaxoSmithKline in 2003 pentru 45 mil. dolari, traseaza acum din pozitie executiva coordonatele dezvoltarii unui nou business, dupa modelul deja testat. Noul business al sau a ajuns anul trecut la afaceri neconsolidate de 90 mil. euro.
"Cu experienta pe care o am ca antreprenor si ca manager, totul este deja-vu. Ma folosesc de experienta din zona antreprenoriatului, dar si de perioada in care am condus afacerile GlaxoSmithKline in Romania. Modelul pe care l-am aplicat si care a avut succes a fost unul integrat: productie, distributie si retail", spune Mihai Miron intr-un interviu acordat ZF.
Miron, unul dintre cei mai puternici antreprenori din industria farmaceutica romaneasca, a pus bazele companiei Europharm la inceputul anilor '90, care a urcat in top zece cele mai mari firme farmaceutice.
"Ambitia mea la inceputul anilor '90 a fost, ca pentru multi alti romani, sa fac un business care sa aiba o anvergura nationala. Atunci lipseau multe produse. Am fost primii care am produs antibiotice in sistem privat", isi aminteste omul de afaceri.
Va ajunge Ropharma, noul business al lui Miron, la talia Europharm?
"Nu chiar. Poate va fi ceva mai mic. La Europharm ideea a fost sa fie lider national. La Ropharma ne-am propus ca 8-10% din ce distribuim prin reteaua proprie sa fie produsele grupului", spune Miron.
La Europharm a dezvoltat intai productia, pentru ca piata la acea vreme cerea o astfel de strategie, cererea fiind mai mare decat oferta, apoi distributia si abia apoi retailul. La Ropharma farmaciile au fost inceputul, apoi distributia, iar acum urmeaza consolidarea productiei.
"Sunt perioade in care profitabila este productia, sunt perioade in care profitabil este retailul si am trecut prin toate aceste etape. In '90 cea mai mare era p