Atelierele de cizmărie din oraş au tot mai puţini clienţi de la o zi la alta. Comparativ cu aceiaşi perioadă a anului anterior, afacerea a scăzut cu aproximativ 20%. În condiţiile în care nivelul de trai al sibienilor a scăzut în ultima vreme din cauza crizei ecomonice, am putea crede că oamenii se gândesc de două ori înainte de a-şi cumpăra o nouă pereche de pantofi şi de a-i arunca pe cei care ar putea fi reparaţi. Însă, în loc să fie din ce în ce mai pline, atelierele de reparaţii de încălţăminte din Sibiu se confruntă cu o scădere considerabilă în ceea ce priveşte numărul clienţilor.
Mai slab cu 20%
Leontin Szabo lucrează în domeniu din anul 1994, iar din 2005 şi-a făcut propria afacere în domeniu. De când este pe piaţă, sibianul spune că nu a avut un an la fel de slab ca acesta. “Chiar ieri m-am uitat peste comenzile din prima săptămână a acestei săptămâni şi am făcut o comparaţie cu aceiaşi perioadă a anului trecut. Datele pe care le am arată că numărul clienţilor a scăzut cu aproximativ 20%”, ne-a spus acesta.
În afară de criza economică, unul dintre motivele pe care meşteşugarii le găsesc pentru lipsa clienţilor este sezonul cald, care “ajută” încălţămintea să nu se mai deterioreze aşa repede. “În general vara avem comenzi mai slabe, dar anul acesta parcă le-a depăşit pe toate. Numărul clienţilor noştri variază şi în funcţie de cât de polios este sezonul, deoarece ştim cu toţii că, în general, încălţămintea se strică de la apă”, a mai spus Leontin Szabo.
Încălţămintea scumpă se repară
Din experienţa acumulată de-a lungul anilor, meşteşugarii de la “Pantoful uriaş” ştiu că, în general, cei care îşi aduc încălţămintea la reparat sunt cei care îşi pantofi scumpi, care prefer să îi repare decât să îi arunce. Un alt criteriu pe care oamenii îl au în vedere când merg la cizmar este dat de comoditatea pantofului, de cât