Piaţa totală de produse electronice se va ridica în acest an, în Româniam la 300 milioane de euro, din care aproximativ 200 de milioane o reprezintă sectorul televizoarelor LCD şi plasmă, potrivit estimărilor reprezentantului JVC România, Bogdan Pasat.
“Estimăm că până la sfârşitul anului, piaţa electronicelor, electrocasnicelor şi IT&C va atinge 1,2 miliarde de euro. Segmentul electronicelor se va ridica la 300 milioane de euro, din care două treimi aparţine segmentului LCDTV. Tendinţa de scădere se va menţine până în septembrie, putem spune că acum a ajuns la un nivel minim.”, a declarat azi Bogdan Pasat, director de marketing JVC România şI Bulgaria. Pe zona de electronice, piaţa a scăzut cu 35% în prima parte a anului.
Electronice mai scumpe
“Piaţa este în recesiune, preţurile au crescut şi ca urmare a deprecierii leului, dar şi din cauza aprecierii yenului japonez. Astfel că japonezii au mărit preţurile produselor pentru Europa si SUA, preţul de intrare a crescut cu până la 30% (…) În aceste condiţii au fost favorizaţi coreenii”, a explicat oficialul JVC. Pasat urmăreste o marjă de profit de 1% pentru Romania si Bulgaria, la afaceri de maximum 9,5 milioane de euro. Ponderea celor celor două ţări în cifra de afaceri a fost egală.
" Datorită campaniilor agresive de buy-back, piaţa s-a mai dezmorţit după primele luni ale anului. În schimb, piaţa altor categorii, cum ar fi camerele video sau “car-audio” a căzut chiar şi cu 50%. În prezent, românii cumpăra mai ales produse basic, urmărind cu mare atenţie promoţiile, fiind mult mai interesaţi de preţ. Pe de altă parte, între brand şo detalii tehnice, românii aleg brandul, a arătat Pasat.
August de aur
Potrivit reprezentantului JVC, cea mai profitabilă lună din an pentru retailerii de electronice si electrocasnice, după decembrie, a fost luna august. S