Unele firme de asigurări forţează posesorii de maşini care deţin poliţe de asigurare să apeleze la reparatori neautorizaţi de către constructori, sub pretextul reducerii costurilor, însă acest lucru poate duce la pierderea garanţiei maşinii, susţine APIA.Repararea automobilului în unităţi neautorizate de constructorii auto prezintă riscuri precum pierderea garanţiei, deoarece calitatea reparaţiilor nu corespunde normelor cerute de constructor şi scăderea dramatică a preţu
Unele firme de asigurări forţează posesorii de maşini care deţin poliţe de asigurare să apeleze la reparatori neautorizaţi de către constructori, sub pretextul reducerii costurilor, însă acest lucru poate duce la pierderea garanţiei maşinii, susţine APIA.
Repararea automobilului în unităţi neautorizate de constructorii auto prezintă riscuri precum pierderea garanţiei, deoarece calitatea reparaţiilor nu corespunde normelor cerute de constructor şi scăderea dramatică a preţului de revânzare pentru că se utilizează alte piese decât cele de origine şi nu se respectă tehnologia de reparaţii, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Un alt risc este faptul că pot fi afectate performanţele şi siguranţa vehicolului din cauza folosirii unor piese care nu sunt de origine. Acelaşi risc poate apărea şi datorită faptului că, din dorinţa de a reduce costurile, reparatorii neautorizaţi nu respectă procesele tehnologice de reparaţii, informează Mediafax.
Aceste practici periclitează investiţiile, efectuate în ultimii 15 ani, de toţi membrii APIA şi nu numai, de a dezvolta reţelele de distribuţie şi service la cote de calitate, instruirea personalului şi dotarea tehnică potrivit standardelor cerute de către constructor.
Asociaţia consideră că este incorect ca posesorii de poliţe de asigurare să fie orientaţi spre astfel d