Peste 75% din angajatii IMM-urilor considera ca managerul direct acorda o importanta mare si foarte mare opiniei clientilor asupra serviciilor oferite, dar, in acelasi timp, doar 1% din salariatii IMM-urilor cred ca ideile clientilor pot ajuta la dezvoltarea afacerii, arata studiul realizat de firma de consultanta in management The Gallup Organization Romania si comandat de compania de training Ascendis.
“Relatia cu clientii ar trebui vazuta ca o sursa unica de avantaj competitiv cu ceilalti jucatori din piata. Antreprenorii si managerii ar trebui sa tina cont mai mult nu doar de ideile lor, ci si de cele ale angajatilor si mai ales de cele ale clientilor pentru a-si dezvolta afacerea”, spune Costea Dumitrescu (foto), partener Ascendis, companie cu afaceri de 4,3 milioane de euro anul trecut.
Cei mai buni furnizori de idei pentru dezvoltarea afacerii unui IMM sunt managerii, considera 39% din salariatii intreprinderilor mici si mijlocii, urmati de angajati (28%) si de reprezentantii de vanzari (11%).
“Majoritatea afaceristilor confunda pozitia de antreprenor cu cea de manager. Daca pana acum un an si jumatate, cand nu erau probleme, antreprenorii delegau puterea managerilor, acum, pe timp de criza, antreprenorii prefera sa revina in organizatii si sa conduca pe cont propriu, pentru ca se tem pentru investitiile lor”, considera Dorel Grigore, consultant pe diverse proiecte ale Ascendis.
El adauga ca studiul a evidentiat ca antreprenorii de peste 50 de ani au tendinta de a se simti coplesiti de evenimentele actuale si, prin urmare, sunt dispusi sa renunte la business. In schimb, cei de 30-45 de ani, asteapta niste masuri concrete din partea statului.
Analiza a scos in evidenta si ca managerii si antreprenorii chestionati nu au putut articula o strategie de dezvoltare pe termen lung. Cu toate ca acestia sunt interesati de momentul actual