Unele societati de asigurare forteaza posesorii politelor de asigurare sa apeleze la reparatori neautorizati de catre constructor sub pretextul "firav" al reducerii costurilor, considera Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). Asociatia avertizeaza ca practica e paguboasa si comporta riscuri precum efectuarea de reparatii de calitate slaba si scaderea performantelor automobilului, din cauza unor piese pirat.
Repararea automobilului in unitati neautorizate prezinta urmatoarele riscuri, subliniaza APIA, intr-un comunicat:
1. Calitatea reparatiilor nu corespunde normelor cerute de catre constructor, fapt ce duce la pierderea garantiei. 2. Neutilizarea de piese de origine poate conduce la afectarea performantelor si sigurantei automobilului. Acelasi risc poate apare si datorita faptului ca, din dorinta de a reduce costurile, reparatorii neautorizati de catre constructor nu respecta procesele tehnologice de reparatii. 3. Utilizarea de alte piese decat cele de origine si nerespectarea tehnologiei de reparatii conduce si la scaderea dramatica a pretului de revanzare.
Aceasta practica, spune APIA, se face in detrimentul proprietarilor de automobile care au platit cu constiinciozitate primele de asigurare, de multe ori la o valoare ridicata, tocmai pentru a li se intoarce un serviciu corespunzator, care in acest caz inseamna a beneficia de garantie de produs, de siguranta in trafic dar si de o valoare cat mai ridicata a autovehiculului la revanzarea sa.
"Consideram deci, ca este absolut incorect ca posesorii de polite de asigurare sa fie orientati spre astfel de alternative paguboase pentru ei si pentru care nu au fost consultati la emiterea si plata politei si cu atat mai putin pentru care nu li s-a cerut acordul", mai precizeaza asociatia industriei auto.
Esenta acestui mesaj este de