Chiar dacă estimările arată că piaţa produselor de lux va întampina o scădere de 10% în acest an, reprezentanţii companiilor de profil afirmă că atitudinea clienţilor este una din ce în ce mai bună. "Pot simţi deja schimbări în atitudinea consumatorilor. Cred că se vor întoarce la standurile cu produse de lux în apropierea Craciunului", estimează Diego Della Valle, preşedinte al grupului italian Tods Group. La rândul său, Bernard Arnault, preşedinte al Moët Henne
Chiar dacă estimările arată că piaţa produselor de lux va întampina o scădere de 10% în acest an, reprezentanţii companiilor de profil afirmă că atitudinea clienţilor este una din ce în ce mai bună.
"Pot simţi deja schimbări în atitudinea consumatorilor. Cred că se vor întoarce la standurile cu produse de lux în apropierea Craciunului", estimează Diego Della Valle, preşedinte al grupului italian Tods Group.
La rândul său, Bernard Arnault, preşedinte al Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) afirmă că majoritatea consumatorilor îşi dau seama că "visele nu se cumpără din supermarket" şi realizează importanţa produselor de mai bună calitate, la un preţ mai ridicat.
Cu toate acestea, majoritatea reprezentanţilor din acest sector au menţionat că anul viitor situaţia va fi diferită faţă de anii trecuţi. Mai mult chiar, 2010 va fi anul în care unii producători de bunuri de lux vor dispărea.
Potrivit Bain & Co, vânzările de produse de lux nu vor reveni la nivelul din 2007 până în anul 2012. Astfel, după scăderea aşteptată în acest an pe piaţa bunurilor de lux, în 2010 se preconizează o creştere de 1%, în 2011 un plus de 4% şi în 2012 un avans de 7,5%, potrivit estimărilor Bain.
SURSA: "Financial Times"