Strategia de restructurare a companiei Poşta Română prevede externalizarea serviciilor financiare nebancare, organizarea pe centre de profit a activităţilor conexe şi îngheţarea numărului de angajaţi în acest an, estimându-se că profitul brut al companiei va creşte, până în 2014, la 300 milioane lei Realizarea unui joint-venture cu o firmă de asigurare, încheierea de convenţii cu administraţiile locale pentru încasarea taxelor şi impozitelor, extinderea codurilor poştale detaliate pentru trecerea la sortarea automată a trimiterilor poştale, revizuirea instrucţiunilor de lucru şi a timpilor de normare a personalului poştal, introducerea obiectivelor de performanţă la nivelul unităţilor de bază şi a angajaţilor, înlocuirea parcului auto sunt alte măsuri de eficientizare a activităţii companiei indicate într-un document guvernamental privind restructurarea Poştei Române.
Printre activităţile conexe care vor fi organizate pe centre de profit sunt transportul şi fabrica de timbre. "Implementarea programului la CN Poşta Română cu începere imediată şi acoperind perioada 2009-2014 este singura soluţie în măsură să asigure redresarea activităţii companiei.
Situaţia financiară precară a companiei este determinată, pe de o parte, de un management defectuos în ultimii patru ani, dar şi de derularea unor contracte nerentabile care afectează veniturile şi au repercusiuni asupra bunei funcţionări a companiei, a salariilor şi condiţiilor de muncă ale factorilor poştali, se arată în document.
Guvernul estimează, ca efect al planului de restructurare, creşterea profitabilităţii Poştei Române, astfel încât la nivelul anului 2014 profitul brut al companiei să atingă aproximativ 300 milioane lei, faţă de o pierdere de 175 milioane lei estimată în cazul neaplicării programului.
Strategia de restructurare a companiei Poşta Română prevede externalizarea servi