- Diverse - nr. 318 / 18 Iunie, 2009 Program care, in primul an de derulare, s-a bucurat de mult succes, si care acum, in perioada crizei economice mondiale, a determinat multe state europene sa recurga la aceasta metodologie de vanzare a autoturismele pentru a scoate aceasta industrie din greul impas in care se afla. Astfel, pana in prezent, cel mai mare succes se pare ca are acest program in Germania, dar el a fost preluat si de alte state, inclusiv de englezi, pentru acestia o premiera care, cu siguranta, se va bucura de aprecieri. In ce priveste Romania, acest program se deruleaza in acest an in trei etape, prima etapa s-a incheiat la 29 mai a.c., etapa a doua debutand pe 1 iunie si se incheie in august, in timp ce etapa a treia va incepe la 1 septembrie si se va incheia la 11 decembrie. Fata de anul trecut, in program sunt acceptate masinile mai vechi de 10 ani si nu de 12, cum era, dat fiind faptul ca, pe de alta parte, se urmareste eliminarea din trafic a vehiculelor poluatoare, concomitent cu innoirea parcului auto. Din experienta primei etape, rezulta ca in acest an romanii nu au dat navala la dealerii de masini pentru achizitionarea vreunui autoturism prin acest program, desi chiar multi dealeri au anuntat reduceri substantiale ale preturilor vehiculelor sau dotarea masinilor cu optionale care apar de regula la masinile din clase superioare, cu mentinerea aceluiasi pret. Cu toate acestea, in prima etapa, desi au fost disponibile 20.000 de masini, s-au achizitionat 11.500 de vehicule, in conditiile in care prima de casare din programul de inlocuire a parcului national de vehicule este de 3.800 de lei. Cele mai vandute masini au fost, in primul rand, ale producatorului autohton, Dacia, cu peste 1.700 de unitati vandute, urmat de grupul Renault/Nissan si de Skoda. S-au mai achizitionat vehicule si de la alti producatori, cum ar fi Opel, Ford, Chev