Piata romaneasca de outsourcing este in continua dezvoltare, iar criza financiara nu a afectat, ci, dimpotriva, a accentuat aceasta tendinta, declara reprezentantii din domeniu, care au participat la conferinta “Outsourcing – Focus on your business”.
Totusi, piata de outsourcing din Romania mai are inca de depasit o serie de obstacole pentru a ajunge la pragul de maturitate al celorlalte piete din zona Europei Centrale si de Est, cum ar fi mentalitatea institutiilor din sectorul public, cat si din cel privat, lipsa de know-how, dar si cadrul legislativ destul de dificil.
De asemenea, majoritatea companiilor romanesti folosesc outsourcing-ul ca o strategie de dezvoltare si pentru a se concentra mai mult pe activitatile principale.
“Externalizarea nu este un element obligatoriu, insa, cu siguranta, ajuta companiile sa-si concentreze atentia catre activitatile de baza. De-a lungul timpului, am observat ca externalizarea unor componente ca administrarea resurselor umane permite companiei sa se concentreze mai mult asupra activitatilor de baza”, a declarat Bogdan Badea, Sales Manager Smartree Romania.
Aurelian Sima, director al centrului BPO din Bucuresti, a declarat ca “deschiderea din prezent catre outsourcing-ul de tip BPO (business process outsourcing) nu are nicio legatura cu criza, ci este legata mai mult de o strategie de dezvoltare pe care compania si-o propune”.
Totusi, criza financiara poate schimba anumiti factori de decizie din cadrul unei companii si poate genera o decizie mai rapida decat in mod normal, a adaugat acesta.
De asemenea, reprezentantii din industrie au mai declarat ca, desi criza economica a crescut cererile pentru serviciile de outsourcing, acest lucru nu rezida doar din nevoia companiilor romanesti de a regla costurile, ci din eficientizarea management-ului companiei respective.
Potrivit directorulu