Introducerea primei de casare in Germania a avut si un efect neasteptat: Programul Rabla a reusit sa atraga femeile pe piata masinilor noi, un sector dominat de barbati pana in prezent, potrivit unui studiu publicat joi si citat de AFP.
"De la crearea Republicii federale, piata masinilor noi este aproape exclusiv masculina", sustine Ferdinand Dudenhoffer, unul dintre cei mai cunoscuti experti in industria auto din Germania si director la institutul de cercetare CAR.
Doar 35% din numarul de detinatori de permise auto sunt femei, care cumpara doar 32% din masinile vandute in Germania.
"Un mic miracol feminin" de la inceputul anului: acest procent a crescut la 39%, un nivel record, potrivit CAR.
Motivul este simplu: piata auto a recunoscut un reviriment masiv odata cu introducerea Programului Rabla, care acorda o prima de 2.500 de euro pentru cine renunta la o masina veche in favoarea uneia noi.
Iar acest program favorizeaza vanzarile de modele mici, preferate in special de femei, explica Dudenhoffer.
Dar acest efect va fi de scurta durata - va dura tot atat cat si Programul Rabla. Daca in 2009 ponderea femeilor pe piata masinilor noi va atinge un nivel record, nu va fi vorba decat despre un foc de paie, sustine expertul german. Introducerea primei de casare in Germania a avut si un efect neasteptat: Programul Rabla a reusit sa atraga femeile pe piata masinilor noi, un sector dominat de barbati pana in prezent, potrivit unui studiu publicat joi si citat de AFP.
"De la crearea Republicii federale, piata masinilor noi este aproape exclusiv masculina", sustine Ferdinand Dudenhoffer, unul dintre cei mai cunoscuti experti in industria auto din Germania si director la institutul de cercetare CAR.
Doar 35% din numarul de detinatori de permise auto sunt femei, care cumpara doar 32% din masin