Cele două modele, unul mic, altul foarte mic, frapează prin designul special şi preţurile pipărate.
1 /.
Toyota a început astăzi comercializarea celor mai noi două modele din portofoliul, IQ şi Urban Cruiser, creaţii destinate, cu preponderenţă, deplasărilor în spaţiul citadin.
Urban Cruiser este o interpretare interesantă a unui automobil de clasă B - mic la exterior (3,93 metri lungime), încăpător la interior, cu un aer viguros şi tracţiune integrală.
IQ este cel mai mic model cu patru (3+1) locuri prezent pe piaţă. Maşinuţă are nici trei metri lungime (2,98 m), o rază de bracaj de 3,9 metri, nouă airbaguri şi o cotaţie de cinci stele (maximă) la testul de siguranţă a pasagerilor Euro NCAP.
Cruiser cu ”start-stop”
Urban Cruiser este disponibil cu două motorizări - 1.33 VVT-i – 100 CP (benzină) şi 1.4 D-4D – 90 CP (motorină) şi trei niveluri de echipare - Terra, Luna, Sol.
Versiunea propulsată de motorul turbodiesel poate fi echipată cu tracţiune integrală, iar cea cu propulsor VVT-i beneficiază de sistemul ”Start-stop”, dedicat scăderii consumului de carburant şi emisiilor de dioxid de carbon.
Cel mai ieftin Urban Cruiser (1.33 Terra) costă 15.725 de euro, iar cel mai scump (1.4 Sol 4x4) – 21.585 de euro. Preţurile includ TVA.
În dotarea de bază intră şapte airbaguri şi VSC (echivalentul ESP), în timp ce echipare de top aduce chiar un sistem de navigaţie cu touch-screen.
IQ pentru ”navigaţie”
IQ are, în gama de motorizări, o pereche de unităţi pe benzină. Cea mai mică, de un litru, cu trei cilindri, dezvoltă 68 de cai-putere. A doua, de 1.33 litri, cu patru cilindri, livrează 99 CP.
Ambele motoare pot fi cuplate fie la o cutie de viteze manuală cu cinci sau şase trepte, fie la una automată Multidrive.
Sunt disponibile trei echi