Apropierea vacantei a adunat pe afise mai multe productii muzical-coregrafice pentru copii sau cu copii care se distingeau prin bun gust. Acest aspect a devenit atât de pretios in marea oferta de cultura si divertisment pentru copii, incât merita amintite de câte ori apar.
Primul titlu la care ma refer este recenta premiera a Operei Comice pentru Copii, spectacolul cu capodopera lui Puccini Gianni Schicchi. Revenirea la repertoriul de opera propriu-zis dupa o stagiune in care s-a jucat mai mult balet si musical a fost una de succes, muzica de calitate atragând – mai mult sau mai putin surprinzator –, un public de copii care are destul de rar sansa sa asculte asa ceva. Partea instrumentala a fost sustinuta in reductie, dar pe viu, de ansamblul Serioso si de Madalina Florescu la orga, formatie restrânsa condusa de dirijorul Ciprian Teodorascu.
Vicentiu Taranu in rolul lui Gianni Schicchi a atras prin umor si talent actoricesc, in jurul lui convingând Rodica Ocheseanu, intr-un colorat rol de compozitie, perechea tinerilor indragostiti Ioana Damian - Alexandru Petrovici, sau Eugen Voicu rolul dublu al notarului si al medicului, intreaga distributie coordonata scenic de Mircea Diaconu fiind omogena si plina de dinamism. Succesul acestei opere autentice demonstreaza ca entuziasmul real de pe scena este rasplatit de cei mici, chiar daca Gianni Schicchi este o propunere mai dificil de receptat din punct de vedere muzical, având insa valente educative incontestabile.
Opera Comica pentru Copii va pleca in turneu la sfârsitul lunii iunie in Croatia, unde va prezenta baletul Pygmalion in fata catedralei orasului Sibenik, in cadrul Festivalului International pentru CopIi, pentru ca in iulie sa prezinte acelasi spectacol la Venetia.
Si pentru ca am ajuns la balet, un altfel de spectacol – de data aceasta cu copii pe scena – a avut loc la