Astăzi, la Ploieşti, s-a discutat despre infrastuctura rutieră a regiunii prahovene, potenţialul petrolier şi capacităţile de producţie din acest domeniu, turism şi fonduri europene.
Dezbaterea “Ploieşti - Capitala aurului negru. Centrul industriei petroliere din România”, ce a avut loc astăzi a aşezat la masa discuţiilor pe cei mai importanţi oameni de afaceri din zonă, alături de reprezentanţi ai autorităţilor locale şi centrale.
Autostrada creează nemulţumiri
Un prim subiect atins în cadrul discuţiilor a fost cel dificultăţilor legate de construcţia autostrăzii Bucureşti – Braşov. Oamenii de afaceri, împreună cu autorităţile locale, s-au referit, în special, la nemulţumirile legate de felul în care se face implementarea proiectului în zonă. O astfel de nemulţumire se referă la expropierile necesare realizării autostrăzii.
“Au fost 577 de expropieri, din care 10 locuinţe, plus primăria localităţii Bărcăneşti. Cele mai mari suprafeţe expropiate s-au ridicat la 5-6000 de metri pătraţi. S-a plătit între 3,4 şi 9 euro pe metru pătrat pentru suprafeţele agricole şi 19 euro pentru terenurile intravilane. Problema a fost la cele intravilane, de lângă DN1, unde preţurile ajunseseră la circa 40-50 de euro pe metru pătrat, iar statul a plătit 19 euro”, a declarat Gheorghe Dima, primarul comunei Bărcăneşti.
Preţul petrolului a diminuat programele sociale
Un alt subiect important dezbătut a fost sectorul petrolier. Mai mulţi invitaţi s-au plâns de scumpirea petrolului, scumpire ce a determinat o creştere a facturilor de energie cu peste 15% faţă de media europeană la unele companii româneşti. Pe de altă parte însă, reprezentanţii industriei petroliere au afirmat că preţul actual al petrolului le-a afectat afacerile.
“Anul trecut, când petrolul ajunsese la o cotaţie de aproape 150 de dolari pe baril, lucram