Declinul financiar i-a determinat pe consumatori să bea băuturi ieftine, îmbuteliate la sticle de plastic. Berea la PET a ajuns la o cotă de 49,3%, iar cea la draft (halbă) a obţinut, timid, doar 3% din piaţa internă de profil. Cine a spus că băuturile alcoolice nu vor fi afectate de criză se pare că s-a înşelat. Studiile arată că românii beau din ce în ce mai multă bere ieftină acasă şi nu îşi permit să iasă prea des la baruri sau la terase. Berea la PET a acumulat, în perioada mai 2007 – aprilie 2008, 49,3% din totalul pieţei de profil, în timp ce vânzările la sticlă au scăzut cu trei puncte procentuale, ajungând la o cotă de 35,4%, informează o statistică a firmei de cercetare MEMRB.
Cel mai slab stă berea la halbă, care i-a atras doar pe 3,3% din consumatori, potrivit unui studiu realizat de Nielsen. Din acest motiv, producătorii intenţionează să dezvolte foarte mult segmentul berii la halbă. „Dacă ne uităm la modelele din alte ţări europene, unde acest produs deţine un procent mult mai ridicat din consum, ar trebui să vedem o creştere şi în România“, afirmă Shachar Shaine, preşedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB).
De aceeaşi părere este şi Marius Meleşteu, directorul de marketing al Heineken, care spune că firma la care lucrează va investi, la rândul ei, în inovarea berii la halbă, servită foarte rece. „Diferenţierea se va face în funcţie de inovaţiile pe care mărcile de bere le vor aduce“, afirmă reprezentantul Heineken.
Buticurile, preferate la cumpărături
Peste 54% din români cumpără bere din magazinele mici de cartier, informează MEMRB. În topul locaţiilor preferate pentru cumpărăturile de bere se află şi hipermarketurile, cu 15,3%, şi magazinele alimentare de dimensiuni medii, cu 13,2%. În 2008, românii au cheltuit pe bere peste un miliard de euro.
Pentru anul în curs, pro