- Diverse - nr. 319 / 19 Iunie, 2009 Printr-un simplu exercitiu de fantezie, sa ne imaginam ce s-ar intampla daca am reda strazilor din oras, cel putin in cazul celor mai importante, menirea pentru care au fost ele construite: de a servi ca baza pentru circulatia vehiculelor rutiere. In aceasta idee, sa admitem ca de-a lungul unei strazi nu vom avea parcari decat in eventuale refugii pentru masinile din dotarea transportului in comun. Ar insemna ca, pe toata lungimea strazii, sa se circule fluent cu masinile, fara ca circulatia rutiera sa fie obstructionata de manevrele altor participanti la trafic. Benzile de la bordura strazilor sa nu fie destinate parcarilor si stationarilor, ci pentru a permite circulatia bicicletelor. In acest fel, s-ar schimba si naravul multor biciclisti de a circula pe trotuare, printre pietoni. Sa ne imaginam bunaoara ca in toata lungimea strazilor Gheorghe Doja, Republicii si 22 Decembrie 1989, Bulevardul 1 Decembrie 1918, Calarasilor si altele, parcarea autovehiculelor rutiere sa fie interzisa. Ar insemna si o mai buna posibilitate de intretinere a partilor carosabile ale strazilor, atat sub aspectul integritatii lor, cat si al curateniei. Ar insemna o schimbare de mentalitate, conform careia i s-ar reda strazii menirea pentru care a fost construita, si se pare ca a venit si acest moment, ca o necesitate, avand in vedere ca, pe zi ce trece, avem din ce in ce mai multe argumente care confirma ca pe o strada circulatia rutiera a devenit o chestiune secundara, prioritatea atribuindu-se parcarilor de autoturisme. Va trebui muncit din greu la o schimbare de mentalitate, si mai ales la asigurarea locurilor de parcare in alta parte, nu pe strada, iar cand se va reusi acest proces complex, va insemna o izbanda in favoarea unei circulatii rutiere civilizate. VIOREL CONTIU - Diverse - nr. 319 / 19 Iunie, 2009 Printr-un simplu exercitiu de fantezie