Marii investitori în publicitate vor ca televiziunile naţionale de peste ocean să reducă tarifele cu 15%. Posturi precum ABC, NBC şi FOX nu au reuşit să atragă prea multă publicitate pentru toamna lui 2009, deşi anul trecut au avut reclame în valoare de nouă miliarde de dolari. Luna iunie reprezenta, în anii trecuţi, momentul în care reţelele de televiziune negociau cu advertiserii bugetele de publicitate pentru grilele de toamnă.
Dar anul acesta, lucrurile stau diferit. Audienţa scăzută, economia extrem de fragilă şi falimentele din industria auto (una dintre cele mai mari investitoare în publicitate) au făcut tot mai dificilă pentru posturile TV atragerea de reclamă. La o lună după ce reţelele au trimis drept „momeală“ grilele de toamnă, acestea nu au reuşit să atragă investitori importanţi.
În anii trecuţi, pe vremea aceasta, posturi precum ABC, NBC, CBS, FOX şi CW îşi vânduseră în întregime spaţiul publicitar pentru sezonul de toamnă. Chiar în iunie 2008, reţelele au bătut palma, în câteva zile, pentru tot spaţiul din prime-time, însumând tranzacţii în valoare de nouă miliarde de dolari.
Încasări mai mici cu 15%
În negocierile preliminare din acest an, advertiserii au cerut reţelelor TV să-şi reducă tarifele cu 15% faţă de anul trecut, anunţă publicaţia americană „LA Times“. Analiştii de pe Wall Street estimează că primele vânzări ale spaţiilor din prime-time ar putea totaliza, în acest an, 7,4 miliarde de dolari, cu 15% mai mici faţă de 2008.
Problema esenţială este legată şi de aşteptările ca ratingurile televiziunilor să fie mai scăzute. Potrivit „LA Times“, decizia NBC de a muta emisiunea „Jay Leno“ la ora 10.00 seara ar putea duce la pierderi de 100 de milioane de dolari din publicitate. Asta pentru că estimările arată că producţia va avea audienţe mai mici decât serialele cu tradiţie.