Expertii in aviatie si compania aeriana Continental Airlines au declarat, ieri, ca echipajul zborului Continental 61 a fost antrenat chiar pentru situatii de incapacitate a pilotului de a mai zbura. Mai citeşte şi:
Comandantul unui Boeing 777 a murit în timpul zborului
Air France va oferi compensaţii familiilor victimelor din avionul prăbuşit în Atlantic
Citiţi pe adevarul.es mai multe detalii despre Aeronava Tarom venită în ajutor la Madrid şi despre starea pasagerilor
Avionul Boeing 777, cursa 61, cu 247 de pasageri la bord, a aterizat de urgenta pe Aeroportul Liberty din Newark, New Jersey, ieri, condus de doi copiloti, dupa ce capitanul avionului, un barbat in varsta de 60 de ani, a decedat in timpul zborului.
Potrivit cotidianului american San Francisco Chronicle , se intampla foarte rar ca un pilot sa moara la bord in timp ce conduce avionul. Datele FAA (Administratia Federala a Aviatiei americane) arata ca din 1994 pana in prezent s-au inregistrat sase astfel de decese. Patru dintre ei aveau in jur de 50 de ani, cel mai tanar avand 48 de ani.
Incidentul de joi ridica noi dileme legate de varsta si starea de sanatate a pilotilor. In 2007, Congresul Statelor Unite a modificat legea federala, prelungind varsta admisa pilotilor pentru a-si exercita activitatea de la 60 la 65 de ani.
Decizia a fost luata in urma plangerilor inaintate de piloti potrivit carora industria aviatica avea nevoie de mai multa experienta in pilotaj si in urma schimbarilor demografice, care aratau ca americanii mai in varsta traiau mai mult si aveau o viata mai sanatoasa.
Expertii spun ca varsta este un slab indicator al ocurentei unor morti subite, mai ales a celor provocate de atacurile cardiace.