Prutul Galati, producatorul brandului Sponic si unul dintre cei mai mari jucatori pe piata uleiurilor vegetale, a finalizat primul trimestru al acestui an cu pierderi de aproape un milion de lei (circa 230.000 de euro) fata de un profit net de 3,2 milioane de lei (860.000 de euro) in anul precedent.
"Pierderea inregistrata in primul trimestru al anului se datoreaza in principal cheltuielilor de investitii pe care le efectuam pentru modernizarea fabricii de la Galati, dar si cheltuielilor financiare, duble fata de anul trecut", a declarat Mirela Olarescu, directorul de marketing al Prutul Galati.
Tot in primul trimestru al acestui an insa, cifra de afaceri a producatorului din Galati s-a diminuat cu 15,4% fata de primele trei luni din anul 2008, la 50,3 mil. lei (11,8 mil. euro). Potrivit directorului de marketing al Prutul, rezultatele companiei au fost influentate de intrarea pe piata romaneasca a unor produse ieftine din Bulgaria si Ucraina.
"Aceste produse au venit cu o diferenta importanta de pret fata de produsele de pe piata noastra din segmentul economic, fiind uneori chiar mai ieftine decat marcile private ale retailerilor, ceea ce a dus la scaderea majora a vanzarilor de ulei din celelalte segmente de pret", a explicat managerul Prutul, companie care are cel mai vandut brand din portofoliu, Spornic, pe segmentul mainstream.
Olarescu a adaugat ca in primul trimestru al acestui an s-a inregistrat insa si o scadere a consumului de ulei vegetal pe fondul reducerii bugetelor alocate alimentatiei de catre populatie.
"Speram insa intr-o usoara revenire a pretului la ulei in a doua parte a anului, pe fondul unei productii interne mai reduse de floarea-soarelui si al cresterii cotatiilor internationale din ultima perioada pentru uleiul brut", a mai spus reprezentantul Prutul.
Prutul Galati, companie controlata de omul de afaceri Ma