Criză, bătălie pe resurse, goană după profit, disponibilizări care seamănă cu execuţii în masă? Dacă aceşti termeni te-au invadat la serviciu, înseamnă că ei trebuie folosiţi altfel. Şi cum altfel poţi să priveşti o situaţie de criză în mod relaxat dacă nu jucând Crisis câteva ore sau cum să simulezi câteva situaţii de viaţă fără ca acestea să aibă urmări neplăcute, dacă nu în recent lansatul joc pentru PC, Sims 3? Dacă directorul general al Microso
Criză, bătălie pe resurse, goană după profit, disponibilizări care seamănă cu execuţii în masă? Dacă aceşti termeni te-au invadat la serviciu, înseamnă că ei trebuie folosiţi altfel.
Şi cum altfel poţi să priveşti o situaţie de criză în mod relaxat dacă nu jucând Crisis câteva ore sau cum să simulezi câteva situaţii de viaţă fără ca acestea să aibă urmări neplăcute, dacă nu în recent lansatul joc pentru PC, Sims 3? Dacă directorul general al Microsoft România, Călin Tatomir, mai pierde câte o noapte în faţa calculatorului nu pentru strategii de business, ci cu un joc de strategie sau un „shooter“ clasic, pot să o facă şi alţii. De altfel, din ce în ce mai mulţi o şi fac, din moment ce piaţa autohtonă de jocuri pentru PC şi console (PlayStation, Xbox, Wii) e în continuă creştere, în ciuda crizei. Sau, poate tocmai de aceea. Andreea Allardin, directorul general al Best Distribution, cel mai mare distribuitor autohton de jocuri, estima pentru acest an un avans de circa 20% al pieţei locale de gaming. Anul trecut, vânzările la raft au fost de circa 13 milioane de euro.
În general, jocurile se împart în mai multe categorii, cele mai populare fiind shooter-ele (Battlefield, Quake, Unreal Tournament ş.a.), adică cele care simulează situaţii de luptă „la persoana I“, unde acţiunea se trăieşte prin ochii jucătorului; RPG-urile (Role Playing Games - Diablo, World of Warcraft, Age of Conan, Knights of The New