Cu noul roadster-coupe alb-albastru orice diluviu e aproape ca o zi cu soare.
1 /.
Sfârşit de mai, sâmbătă, dis-de-dimineaţă. Noul BMW Z4 şade frumos faţa casei, în blocstarturi. Planul este simplu, dar ispititor. Sunt zece paşi până la noul roadster-coupe cu siglă alb-albastră, dar, totuşi, zece paşi prea mult pentru a nu fi făcut ciuciulete. Hm, nu aşa trebuia să se îmtâmple.
Începutul aventurii câtre barajul Vidraru şi mai sus trebuie decalat. Nu cu mult. La cum s-au aşezat norii, e destul de limpede că nu e o neplăcere vremelnică.
Informaţiile despre starea vremii, recitate cu un zâmbet neruşinat în colţul gurii de un crainic probabil bucuros că toată ţara, nu numai el, care e la serviciu în weekend, are o zi nasoală, atestă faptul că ploaia, de fapt, diluviul va fi un oaspete pe cât de nepoftit pe atât de omniprezent până târziu în noapte.
Veştile proaste sunt întregite de avertizarea că o codiţă a imundului front atmosferic care a înecat visele de grătare ale unei naţii urmează a se zbengui peste ţară chiar şi a doua zi.
Fără garanţia unei duminici uscate, tot ceea ce rămâne de făcut este găsirea unei jachete, a unei şepci şi a unui CD adecvat (cu muzică cât mai vioaie adică) pentru a contracara efectele dăunătoare ale umezelii, frigului şi lipsei de lumină.
Cheie, motor, navigăm
Prima parte a drumului se parcurge cu instalaţiile de aer condiţionat şi audio oprite. Maşina trebuie auzită, simţită, nimic nu trebuie să perturbe – în plus faţă de ploaia agasantă – momentele iniţiale, când se fac prezentările.
Climatizarea trebuie pornită totuşi destul de rapid. Nu e prea confortabil să te avânţi pe autostrada trasformată într-un adevărat canal navigabil, culcat într-o maşină cu 300 de cai-putere şi tracţiune pe spate, având în faţă un parbriz aburit. @N_P