Consultantul media Iulian Comanescu îşi lansează mâine, la Bookfest, o carte despre mecanismele celebrităţii în România ultimilor 20 de ani. Sursa: Arhiva EVZ
„Dacă o veţi lua prea în serios – şi autorul nu îşi doreşte în mod special asta –, această carte vă va învăţa cum să fiţi invidiaţi, insultaţi, calomniaţi, în timp ce ţintiţi exact contrariul – ca bunătatea, deşteptăciunea, realizările voastre să devină cunoscute”, invită Iulian Comanescu la lectura cărţii sale cu un titlu oarecum paradoxal: „Cum să devii un Nimeni. Mecanismele notorietăţii, branduri personale şi piaţa media din România” (Humanitas). „Titlul cărţii este într-o oarecare măsură o glumă şi o încercare de a relativiza grija pentru propria imagine. «Cum să devii un Nimeni» porneşte de la acel «Eşti un nimeni!» care ţi se adresează, de regulă, tocmai atunci când ai comis ceva care stârneşte invidie, controverse, te-a făcut cu alte cuvinte cunoscut”, explică jurnalistul. Cartea se lansează mâine, de la ora 12.00, la standul editurii Humanitas de la Bookfest.
Dulcea doamnă Frankenstein
Cele şase capitole ale cărţii (ultimul, un Glosar de romgleză cu definiţii savuroase date unor termeni din media) se ocupă de „Imagine şi brand personal”, „Vedete şi celebrităţi: imaginea la o altă scară”, „Polii de putere şi jocurile din media clasică”, „Hăţişul new media” şi „Politicieni şi strategii de comunicare” – de fapt, o analiză a fenomenului media în ultimii 20 de ani. Pe lângă faptul că „veţi afla salariul Andreei Esca” - după cum ţine să anunţe Dragoş Grigoriu în prefaţă – veţi avea o idee despre cum s-au „făcut” vedetele în România după 1989. De la brandul perfect Andreea Esca şi generaţia PRO, la şarmul de odinioară al lui Florin Călinescu, trecând pe la „dulcea doamnă Frankenstein” Elena Udrea, Gigi Becali, Trăian Băsescu şi „ventrilocul” Adrian Năstase, autorul ia la b