Are o energie cât 20 de prichindei la un loc, iar atunci când nu este pe scenă în Bucureşti, la Vâlcea sau în Craiova, actriţa este când ursitoare, când clovn sau prinţesă, când creatoare de bijuterii. Un dialog cu Ruxandra Chelaru este categoric un salt în universul copilăriei, pe care se încăpăţânează să îl ţină aproape de ea în fiecare clipă din viaţă. Şi ce nu face actriţa Ruxandra Chelaru. Profesia o urcă pe scenele teatrelor Masca din Bucureşti, Anton Pann din Râmnicu Vâlcea, Naţionalului craiovean, o aduce în ineditul intim al cafe-teatrului Play sau în spectacole de improvizaţie şi pantomimă pe străzile oraşului. Iar când nu face teatru porneşte o adevărată vânătoare de idei cu unic scop, acela de a se juca frumos şi fructuos.
Şefă de promoţie
„M-am îndrăgostit de un om care voia să dea la teatru, iar ca să fiu cu el, am început să vreau şi eu tot teatru“, mărturiseşte actriţa. În timp ce căuta pe net date despre admitere, a dat peste cursurile de fotografie, imagine de film şi televiziune de la UNATC. Acolo Ruxandra Chelaru a văzut cu proprii ei ochi cum se pregăteau cei de la teatru, costumele, luminile. În 2005, după doar două săptămâni de studiu, a ajuns studenta Departamentului de Artă Teatrală din cadrul Facultăţii de Litere a Universităţii din Craiova, la clasa profesorilor Remus Mărginean, Nataşa Raab şi Alexandru Boureanu. La capătul studenţiei era şefă de promoţie.
Un personaj cu un casetofon, în „Ghetto Blaster“
Colaborarea cu Teatrul Masca a pornit în vara anului trecut, când mergea la diferite workshop-uri pentru Commedia dell’arte. „Sunt un fan al măştilor de mică“, spune Ruxandra, încântată de colaborarea cu acest teatru, unde joacă în spectacolul „Ghetto Blaster“ a cărui coregrafie îi aparţine Vavei Ştefănescu, directorul artistic al Centrului Naţional al Dansului. Dar Ruxandra Chelar