Ultima generaţie Renault Megane oferă două variante de caroserie, ambele de senzaţie. O versiune hatchback clasică în cinci uşi, dar şi un coupe care atrage instantaneu privirile tuturor.
Sosită în România în urmă cu două luni, cea de-a treia generaţie de Renault Megane are lipici la români. Lucru explicabil, de vreme ce coupe-ul, maşina despre care vom vorbi, este o adevărată realizare în domeniu, polarizând atenţia imediat ce o scoţi pe stradă.
AGRESIVITATE. Cu ocazia unui drum Bucureşti - Tulcea şi retur, aceasta a fost versiunea care a impresionat. Motivele sunt multiple şi încep, bineînţeles, cu aspectul exterior. Pe scurt, pe dinafară maşina e bombă: respiră un puternic caracter aerodinamic, având alura aproape perfectă a unei picături de apă în cădere. Grila frontală are o puternică tuşă agresivă, datorată în primul rând inserţiilor verticale din părţile laterale ale calandrului, farurile sunt alungite pe aripi, iar spatele este excelent pus în valoare pe aceleaşi linii ale unui coupe de senzaţie, graţie lunetei în unghiuri ascuţite şi hayonului mult mai înclinat. Ţinuta de drum este una excelentă. Modelul testat a fost dotat cu un diesel de 1,9 litri de 130 CP şi o transmisie manuală în şase trepte, cu reprize bine echilibrate. Cu un cuplu de 300 Nm de care dispui încă de la 1.750 rpm, te poţi descurca excelent, atât în condiţii urbane de trafic, cât şi dacă te găseşti acolo unde ai nevoie de ceva demaraj pentru efectuarea unei depăşiri. Altă bilă albă este reprezentată de direcţie, care, beneficiind de un şasiu sport şi suspensii adecvate, menţine cu uşurinţă maşina pe trasa corectă, chiar şi în cazul adoptării unui stil mai agresiv de condus, pe un drum virajat. Bineînţeles, există ABS şi ESP. Pentru că am pomenit de suspensii, trebuie spus că un drum ceva mai accidentat poate fi parcurs fără probleme pentru pasageri, denivelăril