"A trebuit să ne adaptăm şi să fim inovativi"Dacă acum un an specialiştii în comunicare ai RBS România lucrau la rebranding, urmând o strategie bine planificată pe termen mediu şi lung, cu obiective foarte clare, în momentul de faţă situaţia este diferită. "Acum un an de zile ne pregăteam de rebranding, astăzi filiala din România a RBS este scoasă la vânzare", a declarat pentru Curierul Naţional Oana Zidaru, Head of Communications, RBS România, adăugând că în vara anului trecut strategia de comunicare avea ca principal obiectiv generarea de notorietate de brand. Practic avea loc tranziţia de la ABN AMRO, un brand cunoscut şi respectat, la un brand absolut nou, de care aproape nimeni un auzise. "A fost un an dificil, la scurt timp după rebrandingul oficial s-a anunţat că filiala din România se vinde", ne-a spus Cristina Mihăilă, Communications Manager, RBS România. Acest anunţ a provocat schimbări semnificative ale planului de comunicare al băncii.
În ceea ce priveşte rebrandingul, atât intern cât şi extern, acesta s-a produs în mai multe etape. Din punct de vedere al comunicării interne, au existat o serie de momente de familiarizare cu noul brand, printre angajaţi găsindu-se şi "nostalgici", angajaţi cu ştate vechi în bancă încă de la "începuturile ABN AMRO", ne spun specialiştii departamentului de comunicare al băncii.
Prima întâlnire a publicului intern cu RBS s-a făcut prin intermediul posterelor ilustrând sporturile pe care RBS le susţine, "în aşa fel încât angajaţii să experimenteze lumea RBS, să afle cât mai mult despre RBS şi multitudinea de proiecte în care banca este implicată", a explicat Mirela Toader, Junior Communications Officer, RBS România.
"În ceea ce priveşte filosofía brandului, ABN AMRO avea "Make it more possible" ca slogan, RBS prezenta "Make it happen", un mesaj puţin mai pragmatic, mai direct, mai orientat spre acţiune", a mai