Apetitul pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte de marcă ne plasează pe locul doi între ţările emergente şi atrage retailerii din domeniu. Aceştia vor să profite de scăderea chiriilor şi de spaţiile rămase libere. La Congresul Mondial al Retailului, care a avut loc în mai, Jim Strengel, fost director de marketing al Procter&Gamble, în prezent consultant, afirma că în sectorul de comerţ cu amănuntul „nu asistăm la o schimbare de vreme, ci la o adevărată modif
Apetitul pentru îmbrăcăminte şi încălţăminte de marcă ne plasează pe locul doi între ţările emergente şi atrage retailerii din domeniu. Aceştia vor să profite de scăderea chiriilor şi de spaţiile rămase libere.
La Congresul Mondial al Retailului, care a avut loc în mai, Jim Strengel, fost director de marketing al Procter&Gamble, în prezent consultant, afirma că în sectorul de comerţ cu amănuntul „nu asistăm la o schimbare de vreme, ci la o adevărată modificare a climei“.
Într-adevăr, retailerii caută, mai febril ca niciodată, noi modele de business şi pieţe pe care s-ar putea extinde, marcaţi fiind în mare măsură de schimbările comportamentului de consum aduse de criza economică. Schimbări care, uneori, se pot traduce prin oportunităţi. Într-un clasament mondial al oportunităţii reprezentate de pieţele emergente, compania de consultanţă AT Kearney plasează România pe locul 23 din 185 de pieţe. Mai mult, în ceea ce priveşte retailul de îmbrăcăminte şi încălţăminte (apparel), ne clasăm pe locul doi, după Brazilia. „Cu toate că mulţi retaileri s-au retras din amplasamente premium, malluri şi bulevardele Magheru sau Victoriei, criza va pune presiune pe chiriile acestor spaţii şi le va deschide pentru intrarea unor noi jucători“, spune Michael Weiss, vicepreşedinte AT Kearney.
Raluca Stanciu, consultant la CHR Consulting, spune că cele mai puternice efecte ale crizei le resimte fashion retailul