Tronsonul de 5,6 kilometri din drumul naţional 1 C, care va ocoli Gherla, este finalizat şi va fi dat în folosinţă în scurt timp.
Spune-ne prin intermediul Yahoo! Messenger ce crezi despre drumurile din Transilvania
Centura Gherlei face parte din drumul naţional 1 C, care leagă Cluj-Napoca de Dej. Este prima centură de ocolire la standarde europene de execuţie cu care se poate lăuda un oraş din Transilvania.
Lucrarea ar fi trebuit terminată acum aproape doi ani, dar compania grecească Proodeftiki nu şi-a îndeplinit sarcinile contractuale, astfel că înţelegerea cu aceasta a fost reziliată. Lucrările pe DN 1C au fost preluate de FCC Construccion, noul termen de finalizare a centurii ocolitoare a Gherlei fiind stabilit pentru iulie 2009.
Principalul câştig al şoferilor care merg pe traseul Cluj-Napoca - Dej nu va fi scurtarea distanţei - drumul pe centură e doar cu un kilometru mai scurt decât drumul prin oraş - ci scurtarea cu aproximativ 10 minute a timpului parcurs, cât ar dura traversarea Gherlei. „Nu se va mai pierde timp în intersecţii, la trecerile de pietoni. Un alt beneficiu important va fi faptul că municipiul Gherla nu va mai fi traversat de autovehiculel aflate în tranzit”, a menţionat Ion Pantelimon, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP)Cluj.
Centura porneşte la intrarea dinspre Cluj, în zona Băiţa, şi urmează vechiul drum roman din zonă, care unea cele patru castre aflate în apropierea Gherlei. Şoseaua de centură se „reîntâlneşte” cu DN 1 C în satul Buneşti, aproape de ieşirea spre Dej.
Drumul are o lăţime de 12 metri, cu două benzi de 3,5 metri, câte una pe fiecare sens de circulaţie, şi cu acostamente lărgite, de 2,5 m în fiecare parte a sa. Conform directorului DRDP Cluj, centura va fi terminată în proporţie de 100% peste aproximativ o lună, singurele lucrări