Pe timp de criză, vânzările de maşini noi s-au prăbuşit. Pentru buzunarele intrate la apă, mai accesibile sunt ofertele speciale şi finanţarea de tip buy-back.Românii îşi dau maşina de câţiva ani pe una nouă de clasă mai mică. Aşa se aleg cu un autoturism în garanţie, fără a se mai împrumuta. Mai citiţi şi
Lansare Dacia Sandero Stepway: Dezlegarea misterului SUV-ului fabricat de presa
Lexus Romania a lansat SUV-ul hibrid RX 450h
Dacia se vinde bine în Europa
Maşinile noi se umplu de praf în showroomurile dealerilor. Clienţii intră, se uită şi pleacă. Unii chiar se urcă în maşini sau solicită un drive-test. Puţin sunt însă cei care mai revin să cumpere autoturismul. Situaţia este descrisă de reprezentanţii dealerilor auto şi se vede deja în statistici. Nici ofertele speciale sau programul „Rabla“, finanţat de Guvern, nu îi mai atrag pe cumpărători.
În aceste condiţii, soluţia buy-back poate fi salvatoare pentru buzunarele clienţilor. Sistemul poate fi descris în câteva cuvinte: proprietarul aduce la dealer maşina pe care o are deja şi poate să plece acasă cu una nouă, al cărui avans îl plăteşte din ce obţine pe autoturismul rulat. Evaluările maşinilor rulate sunt realizate de specialişti angajaţi de reprezentanţii firmelor auto, aşa că oferta e posibil să nu fie atât de avantajoasă pe cât vă aşteptaţi. Este însă una de compromis.
Condiţii mai relaxate
Bogdan, un tânăr din Capitală, şi-a cumpărat în urmă cu trei ani o maşină second-hand din Germania. Acum este dispus să o dea pe una nouă, de producţie autohtonă. Autoturismul Alfa Romeo pe care îl are în prezent în garaj a fost deja evaluat de reprezentanţii unui dealer Fiat şi acum aşteaptă oferte şi de la alte firme.
Şi dealerii mai lasă de la ei pe timp de criză, crede Bogdan. Au ajuns să accepte orice fel de maşină, în