Ieri s-a lansat cea de-a 56-a ediţie a festivalului de publicitate Cannes Lions, echivalentul Premiilor Oscar pentru film, care se va derula în perioada 21 – 27 iunie. Până în prezent, România a primit cinci nominalizări.
Astăzi au fost anunţate shortlisturile pentru secţiunile Direct, Promo, PR, Presă, Media, Outdoor şi Radio. Agenţiile româneşti au primit cinci nominalizări pentru campaniile: „Accidente i se pot întâmpla oricui“ (Arsenoaiei&Mătăşel) pentru secţiunea PR, „Punk“ şi „Graffiti“ (Grey Bucureşti) la Outdoor. Iar pe media a fost nominalizată, de două ori, „Expoziţia Dinozaurilor“ pentru Muzeul Antipa, realizată de Leo Burnett&Targett.
Această ediţie a festivalului a stat sub semnul....crizei, motiv pentru care au fost înregistrate cu 20% mai puţine lucrări faţă de anul trecut, ajungând la 22.652 de creaţii . Mai mult, numărul persoanelor care vor participa în acest an s-a diminuat cu 40%.
19 agenţii româneşti s-au înscris anul acesta în competiţie cu un total de 74 de lucrări.
Creaţiile înscrise de România la Cannes Lions 2009
FILM
Campanie – Companie - Agenţie
„Headless“ – SC Phoenix (Pufuleţii Gusto) – Publicis România
„Sheep“ – Anim’Est - Ogilvy & Mather România
„Edison“ – World Wildlife Federation - Ogilvy & Mather România
„România în mişcare“ – Ministerul Tineretului şi Sportului – Eventures Concept Solution
„Mara’s Journey“ – United Way – Saatchi & Saatchi România
„Girls Night Out“ – 121.ro - Saatchi & Saatchi România„Eye“ – Este’N’Est (Festivalul de film asiatic) - Ogilvy & Mather România
Radio
Campanie – Companie - Agenţie
„Gepetto“ – AdFel – Propaganda
„Zorro“ – Adfel – Propaganda
„Cina“ – World Wid Fund – Ogilvy
„Harmony“ – Ascor – Christi Leo Iaşi
Outdoor