Cea mai nouă apariţie pe piaţa maşinilor de lux, Infiniti, soseşte într-un moment în care vânzările unor concurenţi direcţi, precum BMW, Mercedes, Audi sau Lexus, s-au înjumătăţit. Mulţi analişti ai pieţei auto româneşti şi internaţionale considerau, nu cu mult timp în urmă, că piaţa maşinilor de lux va fi mai puţin afectată de criză decât cea a maşinilor de volum. După primele luni din 2009, se poate observa însă că scăderile înregistrate de mărcile prem
Cea mai nouă apariţie pe piaţa maşinilor de lux, Infiniti, soseşte într-un moment în care vânzările unor concurenţi direcţi, precum BMW, Mercedes, Audi sau Lexus, s-au înjumătăţit.
Mulţi analişti ai pieţei auto româneşti şi internaţionale considerau, nu cu mult timp în urmă, că piaţa maşinilor de lux va fi mai puţin afectată de criză decât cea a maşinilor de volum. După primele luni din 2009, se poate observa însă că scăderile înregistrate de mărcile premium sunt, în marea lor majoritate, mai mari decât reculul mediu al pieţei totale.
În perioada ianuarie - aprilie 2009, segmentul F al pieţei a înregistrat un declin de peste 62%, mult mai mare decât cel al pieţei totale de autoturisme (-50,8%). Chiar dacă adăugăm la vânzările modelelor de clasă F şi celelalte modele din segmentul premium comercializate de mărci precum Audi, BMW, Mercedes, Lexus, Alfa Romeo sau Jaguar, tot ajungem la o scădere de peste 50%. Cu toate acestea, pe piaţa românească sosesc încă branduri premium gata să se lupte cu concurenţii mai vechi, dar şi cu criza. Cel mai nou intrat pe acest segment este brandul Infiniti, care, deşi este cunoscut drept divizia de lux a grupului Nissan, este importat în România de AutoItalia, şi nu de Renault-Nissan România. „Una dintre condiţiile impuse de producător pentru a ne accepta ca reprezentanţi naţionali a fost să avem deja experienţă cu o marcă de lux în România. Cum AutoItalia este ş