Faţă de acum trei ani, sunt cu un milion de maşini în plus pe străzi. Parcările cu plată devin, în aceste condiţii, o afacere profitabilă atât pentru autorităţi, cât şi pentru investitorii privaţi. Situaţia din Bucureşti este, de departe, cea mai încurcată. Potrivit unui contract datând din 1995 şi a cărui prelungire repetată a stârnit nenumărate controverse, circa 3.300 de locuri de parcare cu plată din peste o sută de locaţii se află în administrarea Dalli Exim
Faţă de acum trei ani, sunt cu un milion de maşini în plus pe străzi. Parcările cu plată devin, în aceste condiţii, o afacere profitabilă atât pentru autorităţi, cât şi pentru investitorii privaţi.
Situaţia din Bucureşti este, de departe, cea mai încurcată. Potrivit unui contract datând din 1995 şi a cărui prelungire repetată a stârnit nenumărate controverse, circa 3.300 de locuri de parcare cu plată din peste o sută de locaţii se află în administrarea Dalli Exim SRL. În schimbul unor servicii minimale (curăţenie, marcaje, montarea de indicatoare şi a unor coşuri de gunoi în zona parcărilor, la care se adaugă prezenţa agenţilor încasatori), compania încasează 44,5% din tarif, restul mergând în bugetul Primăriei Capitalei. În 2007, PMB a primit circa 1,5 milioane de euro. În acelaşi timp, firma susţine că, deşi i-au revenit 1,2 milioane de euro, cei mai mulţi bani s-au dus pe salarii, TVA, mentenanţă, curăţenie şi impozite, rămânând cu un profit net de 147.000 de euro.
Încă de la instalarea în funcţie, în 2008, primarul Sorin Oprescu a anunţat că vrea să rezilieze contractul cu Dalli. De curând, el a înştiinţat compania privind această decizie, toate parcările exploatate de Dalli urmând să intre în administrarea PMB până la data de 11 iulie. „Contractul cu societatea Dalli a expirat din 2005, iar actul adiţional de prelungire este lovit de nulitate absolută, întrucât a fost realizat cu