Elena Basescu a fost doar formal un candidat independent la alegerile europarlamentare din aceasta luna, deoarece, inca de la demisia din partidul prezidential, a anuntat ca se va reveni in randul acestuia dupa alegeri, potrivit raportul de analiza lansat luni de Institutul Social Democrat, intitulat "Alegerile europene de la 7 iunie - amurgul democratiei?", transmite Agerpres.
Raportul precizeaza ca principalul obiectiv al campaniei Elenei Basescu nu a fost acela de a castiga in mod direct voturi, deoarece in spatele sau s-a aflat un mecanism bine controlat de PD-L prin care fiicei presedintelui Romaniei i se oferea un procent din zestrea electorala a partidului, ci de a elimina un potential punct vulnerabil in campania pentru alegerile prezidentiale.
Campania electorala a Elenei Basescu nu a fost construita pe canoanele unei actiuni pentru un politician autentic, ci pentru o persoana puternic ancorata in zona lumii mondene. Sloganul de campanie "EBA ia atitudine!" era menit sa transmita publicului mesajul ca fiica presedintelui nu este o prezenta obisnuita doar a localurilor mondene si a prezentarilor de moda, ci are o autentica implicare in societate. Oricum, Elena Basescu a beneficiat de supra-expunere mediatica, prezenta ei in competitia electorala fiind considerata a fi una exotica. (...) Mesajul Elenei Basescu a fost unul lipsit de continut. "Acest mesaj vid a facut sa vibreze, insa, vidul constiintei politice al celor care si-au facut un fel de a fi din auto-izolarea de viata publica, de societate", sustine raportul ISD.
Potrivit documentului, scorul insumat al PD-L poate fi mai bun decat ar fi fost in conditiile unei liste unice, dar costurile politice pe termen mediu si lung sunt mari.
"Mai ales in conditiile in care frauda morala, politica si de drept comun a fost comisa cu o imprudenta si irationala ostentatie, este