Piata berii, unul dintre motoarele de crestere ale industriei bunurilor de larg consum in ultimii ani, a inregistrat o scadere dramatica a vanzarilor in luna aprilie a acestui an fata de aceeasi perioada din 2008, declinul de 21% neefiind anticipat nici de cei mai pesimisti producatori.
Productia totala de bere realizata in luna aprilie a acestui an, care include si berea fara alcool, a fost cu 17% mai mica decat in aceeasi perioada din 2008, arata datele Institutului National de Statistica (INS). Rezultatele ar fi putut fi insa chiar mai mici tinand cont ca Pastele a fost sarbatorit anul acesta in mijlocul lunii aprilie.
"In trimestrul doi se resimte mai mult recesiunea, iar consumul a scazut, fiind afectate in aceasta perioada chiar si vanzarile realizate prin lanturile de magazine din retailul modern. Vremea calda poate redresa un pic vanzarile de bere, dar nu foarte mult deoarece oamenii ies mai putin la terase, un canal important pentru industria berii", a declarat Shachar Shaine, presedintele United Romanian Breweries Bereprod, producatorul brandurilor Tuborg si Skol, si fostul presedinte al Asociatiei Berarii Romaniei.
De sase luni pe minus
Scaderea volumelor ar putea fi influentata insa si de diminuarea productiei de bere din cadrul fabricii Bere Azuga, achizitionata in ianuarie 2009 de Ursus Breweries, tinand cont ca cifra de afaceri a producatorului s-a redus puternic in primul trimestru al acestui an, comparativ cu primele trei luni ale anului 2008.
Aceasta scadere nu face decat sa intareasca estimarile producatorilor de bere pentru anul acesta, dupa ce si in primul trimestru vanzarile au fost cu peste 10% mai mici comparativ cu primele trei luni din 2008. Aprilie este astfel a sasea luna consecutiva in care vanzarile de bere se afla pe un trend descendent. Cu doar doi ani in urma, producatorii inregistrau cresteri de m