Cu preţuri reduse la jumătate faţă de 2008, piaţa caselor de vacanţă atrage tot mai puţine plasamente. Greu de valorificat rapid şi în vremuri mai bune, investiţiile au scăzut cu 70%. Creşterea economiei şi a veniturilor populaţiei a îndreptat mare parte din investiţiile românilor spre piaţa caselor de vacanţă în perioada 2007-2008. Cu două ţinte favorite, zonele montane (în special judeţele Braşov şi Prahova) şi Litoralul, casele de vacanţă construite fie în reg
Cu preţuri reduse la jumătate faţă de 2008, piaţa caselor de vacanţă atrage tot mai puţine plasamente. Greu de valorificat rapid şi în vremuri mai bune, investiţiile au scăzut cu 70%.
Creşterea economiei şi a veniturilor populaţiei a îndreptat mare parte din investiţiile românilor spre piaţa caselor de vacanţă în perioada 2007-2008. Cu două ţinte favorite, zonele montane (în special judeţele Braşov şi Prahova) şi Litoralul, casele de vacanţă construite fie în regie proprie, de companii specializate, fie apartamente în cadrul unor ansambluri au fost plasamente destul de ieftine, dar greu de valorificat prin revânzare. Criza a retezat elanul celor implicaţi în domeniu, iar anul acesta scăderea procentuală a investiţiilor din această piaţă o depăşeşte cu mult pe cea înregistrată de sectorul locuinţelor în totalitatea lui. „Contractările de case din lemn s-au diminuat cu 70% faţă de primul trimestru al anului 2008. Din estimările noastre, piaţa este în continuă scădere, iar dacă nu se vor debloca creditele, acest procentaj poate ajunge chiar la 100%“, arată Sânziana Dumitrescu, director de vânzări al companiei bucureştene de profil, S&S Hausing & Elevation.
Scăderea comenzilor schimbă afacerile
Un indicator extrem de clar al acestei situaţii este intenţia uneia dintre cele mai cunoscute firme din domeniu, Salamandra din Harghita, de a-şi modifica sau, în cel mai bun caz, de a-şi diver