„Adevărul de Seară” declanşează o campanie prin care solicită micşorarea taxelor aberante de debranşare. Citeşte zilnic ce spun factorii de decizie şi cum motivează aleşii tăi instituirea unor biruri care nu au nicio justificare economică. Conducerea CET Braşov - firmă care este patronată de Consiliul Local - a majorat, pentru 2009, taxele de debranşare, astfel încât clienţii din sistemul centralizat de încălzire, care vor să renunţe la (de)serviciile CET, să fie descurajaţi sau puşi în imposibilitatea de a nu mai fi dependenţi de monopolul CET.
Dezarmantă este şi declaraţia directorului Cuţitei, care „explică” promptitudinea cu care operează angajaţii CET: „ Noi avem un program în ceea ce priveşte debranşarea şi ea se execută în termen de 45 de zile de la depunerea solicitării” . Practic, dacă vrei să îţi pui centrală de apartament, renunţi la concediu. Mai rău este că autorităţile locale obligă braşovenii să dârdâie la iarnă pentru că vecinii nu îşi achită facturile, iar CET nu poate debranşa doar rău-platnicii, atunci, pentru că, oricum, te „omoară” taxele de la CET şi nici nu ştii când îşi fac timp „specialiştii” de la CET.
Muncă de „specialist”
Astfel, pentru tăierea unui calorifer, lucrare care durează vreo cinci minute, taxa era de 80 de lei anul trecut, iar acum este de 100 de lei. „Bonus”, avizul tehnic pentru deconectare costă 100 de lei, iar anularea fiecărui racord de apă caldă, 60 de lei.
Tăierea ţevii este o operaţiune complexă, care presupune o înaltă calificare profesională. Pentru această lucrare se foloseşte o unealtă complexă, numită bomfaier, care trebui acţionată manual cu mişcări de „dute-vino”, până când conducta pe care (cu greu) venea agentul termic este retezată. Asta dacă nu se apelează la un flex, iar lucrarea durează şi mai puţin.
Salarii de nabab!?
Dacă este s