Criza financiară afectează inclusiv segmentul automobilelor premium. Bogaţii României se gândesc de două ori înainte de a achiziţiona o maşină scumpă, iar dealerii auto trebuie să-şi folosească toată puterea de convingere pentru a vinde ceva.
Maşinile de lux se vând greu, uneori eforturile depuse pentru încheierea unui contract fiind de zece ori mai mari decât în trecut, iar companiile dispuse să asigure aceste unităţi sunt tot mai puţine, a declarat Adrian Pascu, directorul mărcilor Porsche, Bentley şi Lamborghini importate pe piaţa românească prin Porsche România.
Potenţialii clienţi de maşini de lux sunt rezervaţi în a achiziţiona un automobil scump, întrucât evoluţia economiei este imprevizibilă. "Discuţiile cu clienţii au ajuns foarte în detaliu şi foarte stufoase. Unii sunt rezervaţi, alţii nu pot obţine finanţare. Discutăm acum mult mai mult despre finanţări şi mai puţin despre maşină. În trecut nu era aşa", a declarat Pascu. Dificultăţile sunt accentuate de asigurători, de bănci şi de firmele de leasing. "Sunt destul de puţini asigurători dispuşi să asigure maşini foarte scumpe. Doar cele mai mari companii mai asigură maşini de lux în prezent", spune Pascu.
VÂNZĂRI ÎN DECLIN
Încet, încet, toate aceste temeri ale clienţilor se văd transpuse şi în rezultatul vânzărilor. Brandul Porsche, cel mai popular printre îmbogăţiţii tranziţiei, este cel mai afectat. De la 1 ianuarie până în prezent au fost vândute 37 de maşini Porsche, în vreme ce în primele şase luni din 2008 se vânduseră deja 66 de automobile. În 2008 au fost comercializate 107 unităţi Porsche. Cel mai scump model Porsche este GT 2 - 196.000 de euro.
AutoItalia, importatorul Maserati în România, a anunţat că de la începutul lui 2009 a vândut patru Maserati GranturismoS la care se adaugă două limuzine Quattroporte Colezion