Toyota Romania, importatorul marcii japoneze pe plan local, a inregistrat in primul semestru o marja negativa pentru masinile noi aflate pe stoc fabricate in 2008.
“Reducerile foarte mari pentru masinile noi aflate pe stoc fabricate in 2008 au condus la o marja negativa in primul semestru. Vanzarile cu reduceri de pana la 40% din prima parte a anului au fost vanzari pe pierdere”, a declarat directorul de marketing al Toyota Romania, Veronica Mircea.
Compania ar putea inregistra in 2009 o marja de profit la masinile noi de 2-3,5%, fata de anul trecut cand aceasta a fost cu doua procente mai mare.
“In 2009, pentru importator daca marja va fi de 2-3,5% la masini noi, anul se va inchide bine. Anul trecut, marja a fost cu doua procente mai mare. Marja de profit cumulata dealer cu importator este undeva la maxim 17% din pretul unei masini. In momentul in care se dau reduceri la o masina, marja de profit poate ajunge la 2-2,5%”, a precizat oficialul Toyota.
Toyota Romania vrea o cota de piata de 3,3% anul acesta. “In prima jumatate a anului, cota de piata a scazut fata de anul trecut, insa vrem sa recuperam, tinta este de 3,3% din piata in 2009. Ca target pentru marca Toyota vrem sa terminam in linie cu cota de piata de anul trecut. Numarul de unitati depinde de piata cum va evolua, daca piata ramane la jumatate fata de anul trecut, vanzarile Toyota vor fi si ele la jumatate fata de anul trecut”, a spus Mircea.
Compania a inchis unele showroom-uri, intrucat erau neprofitabile. “In prezent, acoperim cererea cu doua showroom-uri mari, iar al treilea este in curs de dezvoltare. Au existat niste inchideri de showroom-uri pentru ca suntem in plan de reorganizare, am cumparat un teren si a inceput constructia pentru un showroom 3S in partea de vest. Showroom-urile din oras nu se justificau, pentru ca piata a scazut foarte mult”, a adaugat Mircea. @