In conditiile in care si Congresul american are in vedere lansarea unui program de tip "Rabla", producatorii auto din Europa sunt ingrijorati de impactul pe care il va avea finalizarea acestor programe in cursul anului acesta.
Stimulentele financiare oferite de guverne s-au dovedit a fi de un real succes in randul consumatorilor europeni inca de cand au fost lansate, la sfarsitul lui 2008. Spre exemplu, in Germania vanzarile de masini au crescut cu 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut datorita acestor programe. Pentru companiile din sectorul auto, finalizarea lor insa ar putea aduce complicatii, a declarat Carlos Ghosn, director executiv al producatorilor Renault si Nissan si presedinte al asociatiei europene a producatorilor de automobile, scrie The New York Times.
"Stimulentele guvernamentale au oferit o gura de aer proaspat si, cu certitudine, suntem ingrijorati de ceea ce se va intampla cand acestea vor expira", a declarat Ghosn. "Suntem ingrijorati intrucat constientizam ca ar putea avea un impact negativ. Singurele sperante sunt ca economia sa isi revina pana la terminarea acestor programe pentru ca impactul sa nu fie atat de dramatic", a mai spus Ghosn.
Oprirea stimulentelor guvernamentale pentru programele de tip "Rabla" se dovedesc a fi mult mai complicate decat lansarea lor propriu-zisa. Germania a extins deja termenul de finalizare, iar producatorii francezi vor ca acesta sa fie prelungit.
Daca piata nu isi revine de la sine, producatorii vor avea probleme
Cu toate acestea, cererea pentru automobile ar putea sa nu isi revina pana atunci, lasand producatorii in ceata si determinandu-i sa caute noi strategii prin care sa tenteze consumatorii sa cumpere masini.
Ghosn a mai spus ca piata americana si-ar putea reveni pana la sfarsitul anului, insa a precizat ca in Europa revenirea ar putea dura ceva mai mu