Refacerea increderii clientilor, distrusa de criza internationala, cere ca bancherii sa recunoasca si erorile comise, si faptul ca uneori sfaturile lor de investitii nu au avut succesul scontat, afirma Andreas Treichl, CEO al Erste Group.
Principala grija a bancherilor in acest moment ar trebui sa fie reconstruirea increderii puternic zdruncinate a clientilor, avand in vedere ca popularitatea intregii bresle s-a prabusit la cote minime in contextul crizei internationale, afirma Andreas Treichl, CEO al Erste Group - actionarul majoritar al BCR.
"Increderea clientilor a scazut masiv, iar in conjunctura actuala principalul obiectiv ar trebui sa fie restabilirea acesteia. Este o problema serioasa, care pana la urma nu poate fi rezolvata decat prin contactul direct cu clientul, prin discutii fata in fata care sa duca la reconstruirea increderii, pentru ca aceasta este cel mai pretios lucru pentru noi", a spus Treichl la o conferinta privind viitorul pietelor de capital organizata in Austria.
El a admis ca uneori bancherii le-au dat clientilor sfaturi de investitii care, desi bine intentionate si sustinute de cunostinte si analize, nu au condus la succesul scontat, ba chiar din contra, ceea ce a afectat mult increderea clientilor.
"Mai au pietele de capital vreun viitor?" "Un viitor exista", a raspuns sec Treichl, fara alte comentarii.
Cat priveste durata crizei, seful Erste considera ca toate previziunile vehiculate pe piata nu constituie decat niste "sarlatanii", fiind practic imposibil de indicat un orizont de timp ferm.
Din punctul sau de vedere, cert este ca produsele financiare vor avea o crestere mult mai mica decat in trecut.
Intrebat cand ar putea reveni bursa austriaca la nivelurile din 2007, de dinaintea izbucnirii crizei, Treichl a raspuns sarcastic: "As zice ca sigur vom vedea din nou acele niveluri in septembrie.