Cele mai mari companii din piata carnii de pasare, Transavia, Agricola Bacau, Agroli Group si Ave Impex, au inregistrat in primele cinci luni ale acestui an cresteri ale vanzarilor de peste 20% fata de aceeasi perioada a anului precedent pe fondul investitiilor derulate de aceste companii in 2008 dar si al schimbarii preferintelor consumatorilor pentru produse alimentare mai ieftine.
Potrivit datelor Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania, livrarile de pui pentru carne din primele patru luni ale acestui an au depasit 110.000 de tone, adica peste 250 mil. euro, in crestere cu 26% fata de aceeasi perioada din 2008.
Carnea de pasare se numara astfel printre putinele segmente din industria alimentara care a inregistrat cresteri in prima parte a acestui an, in conditiile in care producatorii de mezeluri au anuntat o stagnare a vanzarilor in volum pentru primul trimestru, iar piata lactatelor a inregistrat o scadere de 20% a vanzarilor in aceeasi perioada din 2009. Cu doar un an in urma, reprezentantii producatorilor de carne de pasare sustineau ca nu pot sa creasca preturile din cauza vanzarilor slabe inregistrate de acest sector.
"Volumul vanzarilor grupului Transavia inregistreaza o crestere de 20% in primele cinci luni ale anului, confirmand estimarile noastre care vizeaza o productie de peste 50.000 tone de carne de pasare in 2009. In principal, aceasta crestere se datoreaza maririi productiei de la Avicola Brasov, facilitatile de productie de aici fiind integrate intr-un proiect de investitii de modernizare in valoare de peste zece milioane de euro", declara Ioan Popa, directorul general al Transavia, cel mai mare producator de carne de pasare de pe plan local. Grupul din Alba Iulia a rulat anul trecut afaceri de 95 de milioane de euro, dupa preluarea companiei Avicola Brasov, avand aproape 1.300 de angajati.
Toti jucatorii