Au trecut mai bine de sase luni de la instalarea Guvernului Boc, timp in care trebuie sa recunoastem, ce-i drept, nu se puteau realiza prea multe, dar lucrurile s-au miscat totusi...la nivel declarativ.
Reprezentantii actualului Cabinet au meritul de a fi primii care au constientizat, abia dupa instalarea la putere, ca Romania va traversa o perioada de criza extrem de dificila. Lipsa de viziunea din timpul campaniei electorale cu privire la riscurile care planeaza asupra economiei nationale nu i-a impiedicat pe membrii Guvernului sa promita adoptarea rapida, imediat dupa investitura, a unui set de masuri anticriza.
La vremea respectiva, pentru Executiv, a adopta masuri anticriza echivala cu a lupta cu "greaua mostenire", viziune care nu s-a imbunatatit absolut deloc in ultimele luni.
Din acest motiv, masurile pe termen scurt propuse in programul de guvernare pentru "atenuarea efectelor negative ale crizei financiare si mentinerea stabilitatii financiare" s-au limitat la angajarea reducerii deficitului bugetului general consolidat pana la maxim 1,7% din PIB in 2009; reducerea deficitului de cont curent la 10,5% din PIB in acest an si asigurarea conditiilor pentru imbunatatirea ratingului de tara.
Ce s-a intamplat? Ratingurile Romaniei nu s-au imbunatatit, dar nici nu s-au inrautatit, asta pentrru ca doua din cele mai mari trei agentii de evaluare nu ne mai acorda de mult timp calificativul de "investment grade" (risc redus pentru investitii).
In plus, cu toate masurile mult trambitate de reducere a cheltuielilor, anul acesta vom avea un deficit bugetar de 4,6%, peste nivelul inregistrat anul trecut, iar asta nu mai este vina lui Tariceanu, pentru ca un deficit bugetar nu se transfera de la un buget la altul, ci rezulta strict din nivelul veniturilor si cheltuielilor dintr-un singur an.
Deficitul bu