România duce lipsă de muncitori calificaţi, ingineri şi directori. Sursa: Reuters
România traversează cea mai puternică criză a pieţei muncii, iar angajatorilor de la noi le este foarte greu să găsească personal calificat. Această concluzie reiese dintr-un studiu al companiei de resurse umane Manpower Inc, realizat pe 39.000 de companii din 33 de ţări.
Circa două treimi dintre oamenii de afaceri în România (62%) nu reuşesc săşi ocupe posturile-cheie cu specialişti. „Angajatorii întâmpină dificultăţi din cauza deficitului de talente de pe piaţa muncii mai ales în ceea ce priveşte muncitorii calificaţi, inginerii, reprezentanţii de vânzări şi managerii”, spune Gabriela Crainic, coordonator de cercetare la Manpower România.
La nivel global, deficitul de talente este mult mai accentuat în Japonia (55%) şi Australia (49%), de exemplu, prin comparaţie cu ceea ce se întâmplă în Marea Britanie (11%), Franţa (18%) şi SUA (19%). Comparativ cu cifrele din 2008, angajatorii raportează un deficit mai relaxat în Hong Kong (o scădere cu 24 de puncte procentuale), în Norvegia (o scădere cu 21 de puncte procentuale), în Cehia şi Singapore (ambele cu o diminuare cu 20 de puncte procentuale).
Cheia: consolidarea brandului
Specialiştii recomandă contracararea deficitului de specialişti prin consolidarea unui brand puternic de firmă, chiar dacă, paradoxal, în această perioadă de mari concedieri, o asemenea investiţie pare inutilă. „Din contră, nevoia construirii unui brand eficient nu a fost niciodată mai resimţită. Companiile trebuie să privească dincolo de recesiune spre revenirea economică inevitabilă şi, bineînţeles, să anticipeze deficitul de talente şi mai acut care va urma”, spune Camelia Stănculescu, director general al Manpower România.
Explicaţia constă în faptul că un brand vizibil înseamnă şanse în