Previziunile pentru 2009 nu sunt deloc unele pozitive, iar o posibilă revigorare a pieţei de profil se vede abia peste doi ani.Vânzările de fier forjat, care până nu de mult erau unele dintre cele mai înfloritoare, se apropie de o stagnare completă, după mari scăderi ale pieţei. Recunoscute ca produse pentru categoria de lux, vânzările de ornamente din fier forjat au început să scadă încă de la sfârşitul anului trecut. „Către finalul lui 2008, piaţa a fost în vădită scădere.
Comenzile au fost mai puţine, atât de la atelierele de prelucrare a fierului forjat cât şi de la utilizatorii finali. În acea perioadă a început să se pună accentul pe principiul «cu cât mai ieftin, cu atât mai bine»“, declară Rareş Groapă, administrator al firmei de profil Ironforge.
Însă, per ansamblu, încheierea anului 2008 a adus rezultate satisfăcătoare pentru piaţa fierului forjat. Scăderile cu adevărat drastice s-au înregistrat la începutul acestui an. „Din punct de vedere al vânzarilor de fier forjat, anul 2008 a fost unul bun pentru criza care tocmai pătrunsese şi în România. Cel mai bun an pentru această piaţă a fost fără discuţie 2007“, opinează Radi Karim Hamza, administrator al producătorului de obiecte din fier forjat KMC Technology.
Estimări negative pentru vânzări
Previziunile pentru acest an nu sunt deloc unele pozitive, iar o posibilă revigorare a pieţei de profil se vede abia peste doi ani.„Anul 2009 a păstrat nota sfârşitului lui 2008, în unele luni vânzarile au scăzut cu 30-50 % faţă de lunile similare ale anului trecut. Bineînţeles că fiecare stopare a unei construcţii sau a unui proiect ne-a afectat foarte mult şi pe noi“, explică Rareş Groapă.
Pentru alţi jucători, vânzările în primul semestru din acest an s-au înjumătăţit. „În primul semestru din 2009, am vândut cu peste 50% mai puţin faţă de perioada