Ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, explica cheltuirea a 500.000 de euro pe publicitate prin faptul ca bani au fost acordati de Uniunea Europeana exact pentru acest scop si ca oricum nu ar fi putut fi cheltuiti in alt domeniu.
"Trebuia sa promovam faptul ca UE ne ajuta, e o cerinta europeana. Situatia este urmatoarea: UE aloca Romaniei o suma de bani, ministerul Mediului beneficiaza de acestia pana in 2013. Insa Europa cand da banii acestia, vine la pachet si obligatia de a cheltui banii dupa proceduri, ceea ce inseamna ca trebuie facuta publicitate", a declarat Nemirschi, marti seara, la Antena 3.
Ministrul a asigurat totodata ca acesti bani ar fi fost oricum pierduti de tara noastra daca nu erau investiti in publicitate, pentru ca nu puteau fi reinvestiti in alte domenii, ci s-ar fi intors in bugetul UE.
"Comisia Europeana aproba un plan de comunicare, in cazul nostru e vorba de 30 de milioane de euro. Banii au fost programati si in 2008. Promovarea proiectelor este la fel ca si absorbtia de lucrari propriu-zise, adica oricum te cearta daca nu ii cheltuiesti", a adaugat ministrul de resort.
Nemirschi a argumentat faptul ca nu s-a mai apelat la licitatie publica si a fost desemnata direct firma ARS Advertising pentru realizarea publicitatii pentru Axa 3 pentru a castiga timp si a nu se tergiversa finalizarea proiectului de publicitate.
"Acele spoturi au fost realizate de aceeasi firma si pentru celelalte axe, au avut un anumit format. Acum practic am introdus si aceasta Axa 3. O noua firma ar fi insemnat o noua licitatie, o noua asteptare de 52 de zile, cand noi trebuia sa ne miscam repede", a completat ministrul Mediului.
In ianuarie abia invatam sa ma uit in hartiile de la minister
Totodata, Nicolae Nemirschi sustine ca nu el a fost cel care a semnat contractul, ci secretarul gen