25.000 de titluri de carte au fost expuse în 130 de standuri şi aproximativ 40.000 de persoane au vizitat, în cinci zile, târgul din complexul expoziţional Romexpo. Oamenii au venit în număr mare la Salonul Bookfest, ediţia 2009, în ciuda bugetelor reduse, ceea ce arată că apetitul românilor pentru lectură n-a scăzut deloc. Interesul publicului pentru târgul de carte a fost un motiv de bucurie pentru organizatorul evenimentului, Asociaţia Editorilor din România (A.E.R.), dar şi pentru editurile care au venit cu oferte incitante.
Cristina Babuş, coordonator PR al Editurii Litera Internaţional, spune că vânzările la Bookfest 2009 au fost constante, prin comparaţie cu ediţia de anul trecut, şi pentru că s-au practicat “discounturi substanţiale de până la 50% la foarte multe dintre volume”.
Humanitas, încasări de 410.000 lei
Alt argument pentru care românii au venit în număr mare la salonul de carte Bookfest a fost de ordin cultural, şi anume sărbătorirea Centenarului Noica, marcat de Editura Humanitas, la al cărei stand s-au lansat volumele „Despre Noica. Noica Inedit” şi „Constantin Noica în arhiva Securităţii”. De altfel, Grupul Humanitas se poate lăuda cu cifra rotundă de 410.000 lei, obţinută la această ediţie “de criză” a târgului, în vreme ce Editura ALL a declarat o cifră totală de vânzări de peste 200.000 de lei.
Vânzări datorate reducerilor speciale
Şi reprezentanţii Editurii Tritonic susţin că şi-au menţinut vânzările, comparativ cu Bookfest 2008, prin reducerile de 50% şi prin succesul ofertei “buy-back” a cărţilor vechi, asemuită cu programul “rabla” din industria auto. Cumpărătorii au fost invitaţi să vină cu o carte veche de la Tritonic, pentru a primi o reducere la achiziţionarea uneia noi.
Pe de altă parte, organizatorii şi-au atras vizitatorii prin evenimente cultur