Societatea de transport local cheltuie lunar cu o treime mai mult decât încasează. Primăria a emis un set de măsuri pentru renta-bilizarea societăţii locale de transport în comun. În urma aplicării lor, cheltu-ielile lunare ar fi reduse cu 20 de milioane de lei. Primăria Baia Mare a anunţat, ieri, că va propune în şedinţa Consiliului Local ce va avea loc joi, un plan de măsuri pentru rentabilizarea societăţii locale de transport în comun. Astfel, programul societăţii URBIS, care în prezent cheltuie mai mult decât încasează, va suferi unele modificări.
Una dintre măsurile pe care primarul Cristian Anghel le va propune este reducerea numărului de curse pe care le efectuează în prezent autobuzele. „Nu vom schimba nimic în programul curselor din cartierele mărginaşe, dar cele care sunt mai dese şi circulă până în centru, vor fi reduse”, a precizat Anghel. El nu a precizat însă în ce măsură vor fi reduse, dar a semnalat că numărul călătorilor scade pe zi ce trece.
O altă măsură la care s-a gândit edilul se referă la mutarea dispeceratului din cartierul Săsar la sediul societăţii Urbis, de pe strada 8 Martie. „Cheltuielile s-ar reduce cu peste 10 milioane de lei lunar în aceste condiţii”, a mai precizat primarul. De asemenea, el a arătat că vor fi reduse şi cheltuielile de personal, opt posturi fiind reduse, în timp ce alte două persoane sunt gata de pensionare.
Chioşcuri nerentabile
Nici chioşcurile de bilete care îi nemulţumesc pe cei care locuiesc în zonele periferice nu sunt lăsate în afara planului de măsuri propus de primărie. Acestea, a mai precizat Anghel, sunt ineficiente. „Din păcate, am avut chioşcuri care au vândut unul sau două bilete într-o sătpămână. Sunt nerentabile, societatea trebuie salvată de la faliment”, a arătat el.
Astfel, propunerea vizează desfiinţarea acelor chioşcuri de bilete care sunt ineficie