Termenul de recuperare a sumei cheltuite pentru construcţia unui complex de unităţi de cazare este de maximum 10 ani.Majoritatea investitorilor preferă să stea în expectativă.Totuşi, specialiştii spun că, cel puţin în privinţa pieţei hoteliere, aşteptarea nu este cea mai bună decizie. Investiţiile în hoteluri pot aduce profituri chiar şi de 80% pe cameră, dacă respectă standardele de calitate şi regula „hotelul potrivit la locul potrivit”.
În aceste condiţii, unele proiecte gândite iniţial pentru clădiri de birouri au fost transformate în ultimele luni în clădiri pentru cazare. „Hotelurile sunt în-tr-un ciclu invers cu rezidenţialul, iar pe termen lung astfel de investiţii sunt stabile”, spune Tinu Sebeşanu, CEO Trend Hospitality, companie care oferă consultanţă pe domeniul hotelier.
Motivele pentru care Sebeşanu crede că acest domeniu este unul cu potenţial sunt legate de lipsa unei concurenţe serioase, de interesul brandurilor internaţionale de a intra pe piaţa românească şi de termenul de amortizare al investiţiei, respectiv 7-10 ani.
De aceeaşi părere este şi Kurt Strohmayer, General Manager JW Marriott Bucharest Grand Hotel :
„Mai ales acum, în această perioadă de criză este indicat să faci planuri de viitor, iar în condiţiile în care dezvoltarea unui hotel durează minimum 24 de luni, el va fi lansat chiar la momentul potrivit”. Strohmayer crede că economia va intra în linie dreaptă, nu vor mai fi scăderi, iar primele semne de creştere vor apărea în 2010.
Parteneriate cu branduri de renume
În plus, acum nu se mai construieşte sub presiunea de a ieşi „mâine” în piaţă. Asta face ca toată partea de management să beneficieze de mai multă atenţie, din punct de vedere al costurilor şi al standardelor.Pentru că, de fapt, aceasta este principala problemă a hotelurilor din România. „Brandurile