Elena Basescu a fost cel mai mediatizat eurocandidat in ultimele doua saptamani ale campaniei electorale, urmata de candidatul PD-L Monica Macovei, arata un raport al Agentiei de Monitorizare a Presei.
"Cea mai vizibila figura a fost Elena Basescu. Cred ca pentru prima oara intr-o campanie electorala din Romania vine un candidat cu un brand - EBA. Elena Basescu a avut 50 de aparitii in ziarele monitorizate, ceea ce inseamna 30% din numarul total de aparitii.
Desi EBA a avut doar doua aparitii la televiziune, a fost cel mai mentionat candidat in dezbaterile din emisiunile electorale", arata Nicoleta Fotiade, realizatorul raportului AMP.
Pe locul doi in clasamentul mediatizarilor se afla Monica Macovei cu 21 de aparitii, urmata de George Becali si Adrian Severin cu cate 15 aparitii. Pe locul patru se situeaza Traian Ungureanu cu 7 aparitii, urmat de Pavel Abraham, Cristian Preda si Corneliu Vadim Tudor cu cate 6 aparitii.
In perioada monitorizata, in emisiunile TV de dezbatere electorala, nu a fost identificata prezenta vreunui candidat din partea PRM.
"Atat Elena Basescu, cat si Monica Macovei, figurile cele mai pregnante ale ultimelor doua saptamani de campanie (desi Monica Macovei a inregistrat jumatate din aparitiile identificate in cazul Elenei Basescu in publicatiile monitorizate), au fost principalele tinte ale atacurilor electorale prezente in discursul electoral", se mai arata in raportul AMP.
Spre deosebire de prima campanie pentru alegerile europene din anul 2007, cand majoritatea candidatilor invitati in platou dispuneau de locuri neeligibile pe listele electorale, in emisiunile televizate de dezbatere electorala din acest an au fost prezenti candidati eligibili pe listele partidelor politice.
Elena Basescu a fost cel mai mediatizat eurocandidat in ultimele doua saptam